המלצות למשרדי יח"צ: 073-7843146

איך התחילו יחסי הציבור

ההיסטוריה של יחסי הציבור כמקצוע – או מתי זה התחיל לראשונה.

יחסי ציבור הופיעו בצורות כאלה או אחרות עוד בשלהי המאה ה-19 בעיקר לקידום עניינים לאומיים או דתיים אולם על פי הספרות, יחסי ציבור כמקצוע מוזכרים לראשונה בשנת 1900 באמצעות חברה שהעניקה שירותי עריכה.  

בתחילת שנות ה-20 של המאה ה-20 נכנסו יחסי הציבור לראשונה למגזר הפרטי בארה"ב. ישנם הסבורים כי אייבי לי הוא שהביא את הבשורה בארה"ב ויש הסבורים כי דווקא אדוארד ברניס הוא שייסד את יחסי הציבור במגזר הפרטי.

יחסי ציבור הגיעו לאירופה אחרי 1948, כאשר חברות אמריקאיות גדולות עם מחלקות יחסי ציבור פתחו שלוחות גם באירופה. כניסתו של התחום לארצות אירופה באמצעות החברות הללו פתח את עולם יחסי הציבור לאנשים רבים וחברות יחסי ציבור פרטיות החלו להיפתח ברחבי העולם כאשר הם מציעים לקדם עסקים שונים במדיה.

במחצית המאה ה-20 הפכו יחסי הציבור ממוסדים יותר עם איגודים מקצועיים ולימודי יחסי ציבור כמקצוע במוסדות החינוך האקדמיים. חברות גדולות בכל העולם וגם בישראל הקצו ומקצים תקציבים עבור יחסי ציבור ונראות בעיתונות ובטלוויזיה כמו גם עסקים קטנים שהבינו כי יחסי ציבור רציפים הם בבחינת שיווק ופרסום מעולים ומשתלמים.

בתחילת שנות ה-2000 נרשמה התפתחות נוספת במקצוע יחסי הציבור עם כניסתן של הרשתות החברתיות. בתחילה לא הושם דגש רב על סושיאל מדיה ואינטרנט בכלל. לקראת שנת 2010 והתחזקות הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק (שאפשרה לעסקים לפתוח דפי עסק בחינם) התפתחה פלטפורמה נוספת בקידום עסקים הנקראת "דיגיטל" ומתייחסת ליחסי ציבור ברשתות החברתיות ובאינטרנט. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ויוטיוב הפכו לפלטפורמות דיגיטל חשובות לקידום עסקים. משרדי יחסי ציבור רבים הפנימו את השינוי ופתחו מחלקת דיגיטל וכך הציעו את כל השירותים תחת מטרייה אחת, אחרים עדיין מעדיפים את יחסי הציבור הקלאסים מול המדיה המסורתית שעדיין עובדת. 

 

 

משרד יחסי ציבור בקליק

צרו עמנו קשר באמצעות טופס צור הקשר בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם עם המלצות על משרדי יחסי ציבור מובילים ומומלצים.

 

התחילו כאן בחיפוש יחסי ציבור

השירות ללא תשלום וללא התחייבות

דברו איתנו