משרדי יחסי ציבור

כמה משרדי יחסי ציבור יש בישראל ואיך בוחרים משרד מתאים

נכון לתחילת 2017 פועלים בישראל כ-570 משרדי יחסי ציבור. ניתן לחלק את המשרדים על פי תחום התמחות, על פי שירותים הניתנים באמצעות המשרד ועל פי גודלו הפיזי והכמותי (כמות העובדים) במשרד.  

 

החלוקה הראשונה- הגודל כן קובע ולפעמים הוא בכלל לא

משרדי יחסי הציבור בישראל מורכבים ממשרדים גדולים המוכרים לכם בוודאי (כמו רני רהב, שלמור, שטרן אריאלי, דני לוי )ומעסיקים לא מעט עובדים במחלקות שונות. משרדים בינוניים מעסיקים בין 10-12 עובדים המתפקדים כתקציבאים ללקוחות השונים ומשרדי בוטיק קטנים מחזיקים בדרך כלל 2-3 עובדים. גודל המשרד לא קובע את איכות העבודה ויהיו כאלה שיחלקו על כך, אולם אם ישנו עסק קטן בתקציב מוגבל שיעסיק משרד בוטיק קטן, העסק יקבל עבודה מצוינת אם המשרד מתמחה בתחומו ואף יזכה ליחס אישי מעובדי המשרד המעטים.

 

החלוקה השנייה- מה התחום שלכם?

משרדי יחסי ציבור בישראל מתמחים בתחומים שונים. משרד המחזיק 5-6 לקוחות בתחום החינוך למשל, יתמחה בחינוך. כתוצאה מריכוז לקוחות בתחום וכמות האינפורמציה אשר מצויה בידי המשרד, נרקמים יחסים בין עיתונאים ועורכים המתמחים בתחום ונזקקים לאינפורמציה שוטפת. במקביל, משרד המחזיק ב-5-6 לקוחות מתחום החינוך, יוכל לגייס בקלות רבה לקוחות נוספים בתחום בשל התמחותו. אז מה הם תחומי ההתמחות של משרדי יחסי ציבור בישראל? כמעט כל תחום שתחשבו עליו:

כ-570 משרדי יחסי ציבור המתמחים כל אחד בתחום או בכמה תחומים כגון– אופנה, טיפוח, מוניציפאלי, הייטק, חינוך, בריאות, קולינאריה, לייף סטייל, צרכנות, איכות סביבה, אמנות, מוזיקה, ילדים, נדל"ן, עבודה ורווחה, מדיה, משפט, ספורט, תיירות, בנקאות ופיננסים, ספרות, טכנולוגיה, תעשייה ומסחר, תחבורה- רכב ותעופה, רכילות, מדע, משפחה, חקלאות, אינטרנט, נשים, גמלאים, שוק ההון, קוסמטיקה, אדריכלות ועיצוב, מסעדות, ברים, משקאות, אנרגיה, עמותות, דת, חברה, חיי לילה, אנרגיה ותשתיות, ניו אייג' ועוד ועוד.

איך בוחרים משרד מתאים לעסק שלכם? פשוט ! פנו אלינו ונכוון אתכם.

 

החלוקה השלישית- סל השירותים של משרד יחסי הציבור

הרמה השלישית אליה ניתן להתייחס לגבי משרדי יחסי הציבור בישראל, הם סל השירותים אותו המשרד מציע. עד לפני עשור יחסי ציבור התמקדו בחשיפה במדיה המסורתית קרי עיתונות, טלוויזיה ורדיו. בעשור האחרון נכנס לתמונה גם האינטרנט אשר נוגס באחוזים גדולים בתקציבי פרסום וכן גם הרשתות החברתיות אשר הפכו לפלטפורמה מרכזית בקידום עסקים. משרדי יחסי ציבור בישראל הפנימו את השחקן החדש-ישן בזירת המדיה וחלקם מחזיקים גם במחלקת דיגיטל אשר מקדמת את העסקים ברשתות החברתיות, ביצירת קמפיינים ויראלים, בסרטוני יוטיוב מושקעים, ממים וגיפים וכמובן פוסטים המניעים לפעולה בפייסבוק ובאינסטגרם. חלקם יבקשו להקצות לטיפול בדיגיטל תקציב נפרד וחלקם יציעו את השירות במסגרת הריטיינר החודשי. ישנם גם משרדים המציעים סל רחב יותר עם ניהול מועדון לקוחות, יזום פעילות שת"פ הנושקת לעבודה שיווקית, כתיבה ושליחת ניוזלטר שבועי, עדכון תכני אתר הבית של העסק ועוד. לעומת זאת ישנם משרדים אשר יגבו ריטיינר חודשי על יחסי ציבור במדיה בלבד עם חשיפה חיובית ונכונה בעיתונות, בטלויזיה ובעיתונות. מה אתם מחפשים? מקדו את הצרכים שלכם. 

 

על פי החלוקה הנ"ל הזו תוכלו למקד את החיפוש שלכם. אם אתם עסק גדול קרוב לודאי שתזדקקו למשרד גדול מומחה בתחומכם המציע סל שירותים גם במדיה המסורתית וגם בדיגיטל עם מספר עובדים היכול להעניק לכם את כמות העבודה להם אתם זקוקים. אם אתם עסק בינוני-קטן מומלץ לפנות למשרד קטן יותר המתמחה בתחומכם ויכול לתת מענה ממוקד לקהל היעד שלכם לצד חשיפה תקשורתית רחבה יותר למיצוב התדמית של עסק שלכם. 

 

זקוקים למשרד יחסי ציבור? שירות יחסי ציבור בקליק נועד עבורכם

צרו עמנו קשר ונמצא עבורכם את משרדי יחסי הציבור המומלצים בתחומכם. השירות ניתן ללא התחייבות וללא עלות. כל מה שנותר לעשות בדרך למציאת משרד יח"צ מוביל בתחומכם זה ליצור עמנו קשר באמצעות טופס המייל בתחתית העמוד ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

 

שתף