מי זקוק ליחסי ציבור?

מתעניינים ביחסי ציבור אך לא יודעים אם זה מתאים עבורכם?

מי זקוק ליחסי ציבור?

 

אז מי זקוק ליחסי ציבור? התשובה הסטנדרטית של כל משרד יחסי ציבור תהיה "כל אחד זקוק ליחסי ציבור", אך האמת מעט מורכבת יותר.

התשובה המעט יותר מורכבת תהיה שלא כל עסק מתאים ליחסי ציבור, אך למי שזה מתאים זה בהחלט כלי נפלא שיודע לשכפל בעשרות מונים את העלויות הכרוכות בו.

 

משרדי יחסי ציבור

 

אז למי זה כן מתאים? כנראה בעיקר לעסקים (ויחידים) עם מספר מאפיינים משותפים (לאו דווקא לפי סדר עדיפות מסוים):

1. יחידים ויחידות בתחומי האמנות, הבמה, המוזיקה (ולעתים עסקים) הרוצים בפרסום ובאפשרויות הקידום הכרוכות בו. 


2. פוליטיקאים ועמותות ציבוריות נעזרים כמעט תמיד בדוברים וביועצי תקשורת על מנת לקדם את מרכולתם באמצעי התקשורת ועל מנת לייצר דיבור ציבורי נרחב ונראות מוגברת.


3. מוצרים וחברות המביאות חידוש מהותי בתחומם ובשורה מיוחדת המתאימה לביטוי תקשורתי נרחב.


4. מוצרים ועסקים הרוצים לשמר נראות של מובילות תחום ואמינות באמצעות דיאלוג מתמיד עם הציבור באמצעות אמצעי התקשורת.


5. עסקים בעלי בידול אסטרטגי. התקשורת אוהבת עסקים ודברים ייחודיים וחדשניים. אם גם העסק שלכם הוא כזה יחסי ציבור הם הכלי להפיץ את הבשורה.


6. עסקים הפועלים בתחומים בעלי עניין ציבורי גבוה. ישנם תחומים רבים הנמצאים מטבעם בעין התקשורת (התחומים ואופן ההתייחסות התקשורתית אליהם אמנם משתנים מעת לעת). לדוגמא, תחומים כגון קולינריה ומסעדנות, אופנה, ספורט, ועוד.


7. עסקים שיודעים לייצר עניין ציבורי גבוה. גם אם עסק לא נמצא שלכם הוא לא בעל עניין ציבורי גבוה בבסיסו ואתם עדיין רוצים יחסי ציבור- היו מוכנים לייצר את העניין בעצמכם. או במילים אחרות, על ספין כבר שמעתם?


8. עסקים בעלי אורך רוח כלכלית וראיה אסטרטגית ארוכת טווח. יחסי ציבור זה לא קוסמות וזה גם לא מכירות. יחסי ציבור הוא כלי לבניית תודעה, ליצירת אמון, ולבניית מותג דרך המשכיות של דיאלוג עם הציבור. מבחינה זו, מי שמחפש פתרונות של זבנג וגמרנו ימצא לרוב פתרונות אחרים בעולמות הפרסום והשיווק הקלאסיים.
 

9. ולמרות סעיף 7, לפעמים גם זבנג וגמרנו הוא בדיוק מה שהעסק צריך. לרוב זה יהיה באמצעות הפקת אירוע יחצני תקופתי מתוקשר, או באמצעות מסיבת עיתונאים חד פעמית להשקת מוצר.  
 

10. ולמרות סעיפים 1-8 , לעתים דווקא זקוקים למשרד יחסי ציבור, או יועץ תקשורת, על מנת למנוע פרסומים (באופן כללי, וגם פרסומים שליליים בפרט). עסקים רבים ויחידים, ממגוון סיבות אישיות ואסטרטגיות כאחד, נעזרים בשירותי משרד יחסי ציבור על מנת למנוע ולהפחית ככל הניתן התעסקות תקשורתית בנושאים מסוימים.     

 

עוד מאמרים על יח"צ שעלולים לעניין אתכם

 

יחסי ציבור

איך בוחרים משרד יחסי ציבור

ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום

ההבדל בין יחסי ציבור לשיווק

יחסי ציבור בעידן האינטרנט

יחסי ציבור ומדיה חברתית

יחסי ציבור יצירתיים

כמה עולה יחסי ציבור

מי זקוק ליחסי ציבור

משרדי יחסי ציבור מובילים

לימודי יחסי ציבור

 

 

זקוקים חברת יח"צ ממולצת? שירות יחסי ציבור בקליק נועד עבורכם

בכל נושא ועניין אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר, ואנו נעזור לכם למצוא את משרד יחסי הציבור המומלצים ביותר עבורכם. השירות ניתן ללא התחייבות וללא עלות. כל מה שנותר לעשות בדרך למציאת משרד יח"צ מוביל בתחומכם זה ליצור עמנו קשר באמצעות טופס המייל בתחתית העמוד ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

 

חיפוש משרד יחסי ציבור על פי שירות    חיפוש משרד יחסי ציבור על ענף עסקי    חיפוש משרד יחסי ציבור על פי אזור

 

שתף