יחסי ציבור בסדר היום הציבורי

השתלבות בסדר היום הציבורי באמצעות יחסי ציבור

בין הכלים שבהם משתמשים אנשי יחסי הציבור ניתן למנות את יכולתם להשתלב באמצעות תוכן איכותי ומועיל בסדר היום הציבורי.

 

חגים, ימים מיוחדים, מזג האוויר, המצב הביטחוני, שיח צרכני, אירועים וחגים בעולם הם רק חלק מנושאים שאנשי יחסי ציבור משתמשים בהם על מנת להביא לחשיפה במדיה את לקוחותיהם.

ניתן לחלק את נושאים אילו לשני חלקים.

חגים, מועדים, מזג אוויר וכדומה ניתן לצפות מראש ולהתכונן עם חומרים רלוונטיים.

לעומת זאת את החלק השני קשה לצפות מראש-מצב בטחוני, שיח ציבורי שעולה פתאום, סערה צרכנית ברשת או חלילה מחלה מתפשטת –כל אלה הם דוגמאות לנושאים מיידיים ועבודת משרד יחסי הציבור היא לדעת להתייחס אליהם במהרה, ביעילות ובקריאייטיביות. לזהות מתי הלקוחות מתאימים להשתלב בשיח הציבורי והאם זה עשוי להועיל להם.

 

יחסי ציבור בשיח הציבורי

 

קחו לדוגמא יום גשום וסוער . העיתונות והטלוויזיה בוודאי יתייחסו למזג האוויר הסוער באמצעות כתבות בנושא ובמקביל משרדי יחסי הציבור יוציאו הודעות לעיתונות ויזמו כתבות שיקלו על חייהם של העיתונאים בחיפוש חומרים רלוונטיים. משרד המחזיק בלקוחות למשל בתחום הצרכנות יזום כתבה על מוצרי חימום או יצא במבצע מיוחד על תנורים, מזגנים ורדיאטורים. לקוח בתחום האוכל, יציע מתכונים לתבשילים המתאימים ליום גשום וסוער ואילו מותג אופנה יבליט בכתבות את קולקציית החורף העדכנית שלו. אנשי מקצוע יתנו טיפים לחורף – אדריכלים ידברו על בידוד נכון של קירות הבית, רופאים ובתי מרקחת ימליצו על ויטמינים לחורף.

קשרי העבודה של משרדי יחסי ציבור מול העיתונאים מאפשרים להם גם לדעת ולהכין מראש חומרים לכתבות העתידות לצאת ובפרט אילו המתייחסות לימים מיוחדים, חגים ומועדים. גם באירועים לא צפויים אותם משרדים העומדים בקשר עם עיתונאים, ידעו על כתבות שעתידות לצאת בנושא. חשוב שיגיבו מהר ויתרמו ללקוחותיהם בכך שישתלבו בשיח ציבורי שהוא רלוונטי אליהם.

נקודה חשובה שיש להעלות, היא שיתוף הפעולה ההכרחי של הלקוח עם המשרד. פעמים רבות התגובה של הלקוח לבקשת המשרד לוקחת זמן רב ובכך יש סיכון להפסיד חשיפה יפה ומועילה לבית העסק. שיתוף פעולה של לקוחות עם המשרדים שלהם הוא נושא בפני עצמו וכדאי לקרוא על- שיתוף הפעולה עם משרד יחסי הציבור. כשמדברים על אירועים שלא ניתן לצפות, יש לקחת בחשבון שללא שיתוף פעולה מהיר עם הלקוח קרוב לודאי שתאבדו חשיפה יפה בתקשורת ותיאלצו לקרוא או לצפות באחד מבתי העסק המתחרים שלכם שהגיב הרבה יותר מהר מכם.

 

לסיכום-

עבודה נכונה עם לקוחות משלבת בתכנית העבודה התייחסות מיוחדת לימים ומועדים המתאימים ללקוח. כאלה שניתן לצפות מראש וכאלו שלא בכל מצב שכזה ללא שיתוף פעולה של הלקוח עלולים לאבד חשיפה מועילה לבית העסק. 

 

קראו עוד על :

יחסי ציבור לעסקים קטנים

טיפים ליחסי ציבור לעסקים קטנים

 

זקוקים למשרד יח"צ מומלץ לעסקים קטנים? שירות יחסי ציבור בקליק נועד עבורכם.

מתעניינים ביחסי ציבור? צרו עמנו קשר ונמצא עבורכם את משרדי יחסי הציבור המומלצים בתחומכם. השירות ניתן ללא התחייבות וללא עלות. כל מה שנותר לעשות בדרך למציאת משרד יח"צ מוביל בתחומכם זה ליצור עמנו קשר באמצעות טופס המייל בתחתית העמוד ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

 

חיפוש משרד יחסי ציבור על פי שירות    חיפוש משרד יחסי ציבור על ענף עסקי    חיפוש משרד יחסי ציבור על פי אזור

שתף