המלצות למשרדי יח"צ: 073-7843146

יחסי ציבור עלויות

כמה עולה יחסי ציבור. מחירון שירותים ממוצעים לריטיינר יחסי ציבור

מחירון יחסי ציבור – עלויות ממוצעות לשירותי יח"צ 

 

עלות קמפיין יחסי ציבור מורכבת משני חלקים: ריטיינר חודשי (שכר משרד יחסי הציבור) ועלויות נלוות (צילומים, הפקת אירוע השקה, משלוח מוצרים לעיתונאים וכדומה). 

החלק הראשון, הוא הריטיינר (שכר הטרחה) החודשי המשולם למשרד יחסי הציבור על עבודתו. לרוב הריטיינר הוא סכום קבוע שאינו מותנה בביצועים. יחד עם זאת, ישנם משרדים מעטים העובדים בשיטת יחסי ציבור על פי הצלחה.

עלות ריטיינר של משרד יחסי הציבור היא נגזרת של ענף הפעילות בו פועל העסק, גודל העסק ומורכבות הטיפול בו. כמו כן, ייגזר התקציב מגודל המשרד המטפל בתיק.

שכר טרחה סטנדרטי בענף, עבור עסק בינוני על ידי משרד יחסי ציבור קטן, ינוע סביב ה- 4000 ₪ לחודש. לעתים מעט יותר ולעתים מעט פחות. משרדים היכולים לספק שירות ברמת המחיר הזה, הינם לרוב משרדים קטנים המורכבים מבעלי העסק בצירוף עובד אחד או שניים נוספים. לרוב משרדים אלו פועלים גם במבנה הוצאת רזה- כלומר עבודה מהבית או משרד צנוע קטן.

דרגת המחירים הבאה שייכת לרוב למשרד בינוני לעסקים מעט יותר גדולים ומורכבים ונע לרוב בין 5000- 7000 ₪ לחודש. 

דרגת המחירים האחרונה נכונה לרוב למשרדים הגדולים המטפלים בלקוחות הגדולים במשק ותנוע לרוב החל מ 8000 ₪ לחודש צפונה (לרוב עד 12,000 ₪).

משרדים אשר מעניקים שירותי דוברות ומתמחים בניהול משברים יגבו לרוב גם יותר מכך.

שימו לב, גדול ויקר בתחום יחסי הציבור הוא לאו דווקא טוב יותר. לפעמים דווקא המשרדים המתמחים הקטנים והרעבים ידעו לתת שירות אישי מתמחה ומסור מוצלח מאלה של הגדולים. ולפעמים כמובן, גם לא. קראו על איך בוחרים משרד יחסי ציבור לפרטים נוספים.

 

החלק השני מורכב מהעלויות הנלוות ותמיד יש עלויות נלוות. בין העלויות הנלוות הנפוצות אפשר למנות צילומי יחסי ציבור (עלות הצלם וזכויות היוצרים לתמונות), עלויות שליחים (אם שולחים חבילות ומתנות לעיתונאים), עלויות של מוניות אם מסיעים עיתונאים למקום הסיקור, עלויות של מוצרים לדוגמא שמחלקים לעיתונאים, עלויות של אירוח, עלויות הפקת אירועים, וכיוצא בכך. בקיצור, הבנתם את העיקרון. 

היקף ההוצאות היא נגזרת של גודל הפעילות והחשיפה הרצויה. לצורך המחשה, העלויות הנלוות של השקת קולקציית יהלומים של ארמאני בריביירה הצרפתית לא תעלה כמו השקת תפריט חדש במסעדת שף אינטימית בצפון.

 

 

משרד יחסי ציבור בקליק

צרו עמנו קשר באמצעות טופס צור הקשר בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם עם המלצות על משרדי יחסי ציבור מובילים ומומלצים.

 

התחילו כאן בחיפוש יחסי ציבור

השירות ללא תשלום וללא התחייבות

דברו איתנו